Friday, June 19, 2009

APAKAH SALAH APAKAH SILAP

Posted by manja at 3:16 AM
ejenak aku tersinggah menatap blog yg tersusun hebat..menitis air mata ku mengenang perihal diri.Melihat melalui tinta sama melihat aku hanya pada luaran.Pada siapa aku mahu mengadu tentang tangisan hati.Mereka melihat aku ketawa..aku mengilai..aku melawan..tapi aku tetap aku seorang perempuan lemah tak mampu sekudrat hebat seperti saiditina khadijah...
ya allah! ya tuhan...kasih syg aku buat teman tak pernah susut walau di maki di keji aku tetap menyayangi.Bagai di kata kita tidak bisa membuatkan seseorang menyukai dan mengasihi kita.
Subuh hening ani aku sujud pada mu illahi..aku bungkam..melipu air mata ku bersimbah di sejadah..hanya kerana aku mohon di kasihi...bukan di kejami dgn sesuatu pertuduhan yang tidak aku lakukan.....Jiwa ini bagai di hiris belati tajam tatkala menilik setiap bait kata yg di lemparkan..jahat sungguh aku rasakan diri...hina sunggu aku rasakan jasad ini seolah aku adalah penghuni neraka dan tak layak berteman dgn mereka-mereka penghuni syurga..Subhanallah..mohon di jauhkan..walau aku di lihat begini aku tahu apa itu bismillah..apa itu fatihah..apa itu astagfirullah...siapa tuhan ku..rasulku..pegangan ku..Mengapa aku di lihat seperti seorang buta agama...seperti jahil teramat ttg agama..Ya allah! dosa apakah aku di kejami..dosa apakah aku di hukum.....dunia bahagia ku dunia alam maya...tika aku kesunyian dan kecewa dalam hidup teman alam maya menjadi teman hingga semangat utk aku kembali hidup naik semula.....alam maya tempat aku berhibur mengubat hati yg lara..salah kah aku dosa kah aku..kini alam maya tak lagi hebat buat ku..alam maya tak lagi menceria kan jiwa ku....apa pon aku berterima kasih pada yg mngumpat diri ku...yg menghina dan mengkeji.Aku hanya manusia biasa tidak lepas kesilapan..

0 comments on "APAKAH SALAH APAKAH SILAP"

Post a Comment

 

MANJA Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez